Post og kurer

Intern og Ekstern post (PostDanmark)

Frankering af breve og pakker foregår centralt på AU af afdelingen for Intern Post. Man lægger sit brev (pakke) i bakken ved instituttets posthylder. Posten bliver derefter samlet i AU’s centrale administration, der frankerer og sender denne samme dag.

Pakke til privatadresse

Når du sender en pakke til en privatadresse, skal du påføre modtagers e-mail og/eller mobilnummer på en seddel, der tapet fast på pakken, da Intern post skal indtaste denne information, når de opretter forsendelsen, så PostNord kan udsende advisering og track og trace-nummer til modtager. Intern post fjerner sedlen inden afsendelse.

Breve/pakker til Foulum

Man kan også sende breve/pakker til Foulum via Intern Post, der indsamler post til disse lokationer og sender det samlet.

Almindeligt brev udbringes tre til fem hverdage efter indlevering til PostNord.

Hvis det er absolut nødvendigt, at dit brev er fremme dagen efter, kan det sendes som et Quickbrev. Du skal skrive ’Q’ øverst midt på konvolutten, så sørger Intern Post for resten.

Kurer

Aftalen på kurertransport mellem Bluewater og Aarhus Universitet er pr. 1/2/2023 opsagt.

Det betyder at du frit kan vælge hvilken kurér du ønsker at bruge.

Kontakt:

Instituttets adresser: