Ny professor inden for digital produktion og smart factories starter på instituttet

Charles Møllers forskning hjælper virksomheder i digital transformation. Charles starter på MPE 1. marts 2023

På Faculty of Technical Sciences på Aarhus Universitet er ambitionen at udvikle et nyt strategisk initiativ inden for digital produktion og smart factories, og Charles Møller kommer til at være drivkraft inden for dette initiativ.

Charles Møller har siden 1992 været tilknyttet Aalborg Universitet, med undtagelse af en periode mellem 2001 og 2007, hvor han var på Aarhus Universitet. Han forsker i samspillet mellem drift og informationssystemer i industrien med fokus inden for teknologi, processer og ledelse. Hans nuværende forskningsområder inkluderer ERP/MES-systemer, IT/OT-integration, udvikling af digitale forsyningskæder, smart factories og smart production.

Charles Møller en del af gruppen Manufacturing Academy of Denmark (MADE), da den blev etableret i 2014, og har siden været aktiv i organisationen og dens aktiviteter. I MADE er hans forskningsområder: Digitale forsyningskæder, smart factories, værdikædeudførelse og optimering.

Charles Møller har en ingeniørbaggrund med en M.Sc. (Electrical Engineering) fra Danmarks Tekniske Universitet og en ph.d.-grad (Industrial Engineering) fra Aalborg Universitet.

Professor, M.Sc.EE, Ph.D Charles Møller
Institut for Mekanik og Produktion, Aarhus Universitet